Hypo Mobiilipankin saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee Suomen Hypoteekkiyhdistyksen (jäljempänä ”Hypo”) palvelua Hypon Mobiilipankki. Seloste on päivitetty 27.6.2025.
Kuvaus palvelusta
Hypon Mobiilipankki on digitaalinen asiointipalvelu, jonka avulla asiakkaat voivat tarkastella lainojaan, talletuksiaan ja asuntovarallisuuttaan sekä lähettää viestejä Hypolle turvallisesti. Palvelu on käytettävissä sekä selaimella että mobiilisovelluksena.
Saavutettavuuden tila
Ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio Pixels Helsinki Oy on tarkistanut palvelun saavutettavuuden WCAG 2.1 AA-tason vaatimuksia vastaan toukokuussa 2021 ja siinä on todettu, että Hypo Mobiilipankki vastaa WCAG 2.1 AA-tason vaatimuksia.
B2-tason kielivaatimusta koskeva lisävaatimus
Hypon Mobiilipankissa palvelujen tarjoamista koskevat tiedot täyttävät Euroopan neuvoston kieliä koskevan yhteisen eurooppalaisen viitekehyksen B2-tason. Palvelu on sisällöltään selkeä ja sen kieliasu noudattaa yleiskielisiä ilmaisutapoja.
B2-tason täyttymistä koskeva saavutettavuusarviointi on toteutettu Hypon toimesta sisäisesti.
Palautteet ja yhteystiedot
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, ota yhteyttä meihin, jotta voimme sopia tietojen toimittamisesta Sinulle sopivalla tavalla. Voit myös jättää palautetta ja saavutettavuuteen liittyviä kysymyksiä osoitteessa saavutettavuuspalaute@hypo.fi. Vastaamme palautteeseen 14 päivän kuluessa, mikäli olet jättänyt yhteystietosi.
Valvontaviranomainen
Mikäli et ole tyytyväinen saavutettavuuspalautteeseen saamaasi vastaukseen, voit olla yhteydessä valvontaviranomaiseen eli Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiin. Saavutettavuusvaatimukset.fi-sivustolla annetaan tarkemmat ohjeet, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
saavutettavuus@traficom.fi
puhelinnumero: vaihde 029 534 5000
www.saavutettavuusvaatimukset.fi